Valitse sivu
Tilitoimisto Aallon Group jatkaa strategiansa mukaista kasvua. Tytäryhtiö Aallon Rätinki Oy hankkii Vuokatissa toimivan osakkuusyhtiönsä Rätinki Kainuu Oy:n koko osakekannan. Rätinki Kainuu Oy liitetään osaksi Aallon Pohjois-Suomen aluetta.

AALLON GROUP OYJ Lehdistötiedote 12.4.2023 klo 16.50

Aallon Rätinki Oy ja Rätinki-Kainuu Oy:n pääomistaja Pauliina Räisänen ovat allekirjoittaneet 12.4.2023 kauppasopimuksen, jonka mukaisesti Aallon Rätinki Oy ostaa Räisäsellä olevat Rätinki Kainuu Oy:n osakkeet. Aallon Rätinki Oy:n omistus yhtiöstä ennen kauppaa oli 25 %. Järjestelyn jälkeen Aallon Group -konserni omistaa yhtiön koko osakekannan.

Aallon Rätinki Oy:n (ent. Rätinki-Yhtiöt Oy) osakkuusyhtiöksi vuonna 2020 perustettu Rätinki Kainuu tarjoaa monipuolisia talous- ja palkkahallinnon palveluita sekä niihin liittyvää neuvontaa. Yhtiö on kehittynyt orgaanisesti nykyiseen kokoonsa muutamassa vuodessa osana Aallon Rätinki Oy:n osakkuusyhtiökonseptia yrittäjä Pauliina Räisäsen luotsaamana.

Ostetusta yhtiöstä Aallon Groupille siirtyy liikevaihtoa vuositasolla noin 0,2 miljoonaa euroa. Rätinki Kainuu Oy työllistää kaupantekohetkellä yrittäjä Pauliina Räisäsen lisäksi kolme ammattilaista, jotka jatkavat nykyisten asiakkaidensa palvelemista osana Aallon Groupia.

Kauppa vahvistaa Aallon Groupin Pohjois-Suomen alueyhtiötä, mutta järjestelyllä ei arvioida olevan merkittävää vaikutusta Aallon Groupin taloudelliseen asemaan tai yhtiön keskipitkän aikavälin taloudellisiin tavoitteisiin.

Aallon Groupin Pohjois-Suomen aluejohtaja, Mikko Kesti: ”Olen iloinen päästessämme toivottamaan Pauliinan sekä Rätinki Kainuun asiantuntijat ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Aallon Groupiin. Olemme tehneet pitkään sujuvaa yhteistyötä osakkuusyhtiönämme toimineen Rätinki Kainuun kanssa, jolloin kulttuurimme ja työtapamme ovat valmiiksi lähellä toisiaan. Näin voimien yhdistäminen kokonaisuudessaan on luonteva seuraava askel yhteisessä tarinassamme.”

Rätinki Kainuu Oy:n toimitusjohtaja, Pauliina Räisänen: ” Olen hyvin tyytyväinen tehtyyn järjestelyyn ja odotan innolla, että pääsemme syventämään yhteistä tekemistä entisestään Aallon Groupin kanssa. Olemme jo nyt hyödyntäneet useita Aallon tarjoamia palveluita ja prosesseja. Olen vakuuttunut, että järjestely palvelee niin asiakkaitamme kuin omaa henkilöstöämmekin.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Ari Kelloniemi

———————————————

Tilitoimistoni.

Aallon Group Oyj on työntekijöidensä, asiakkaidensa ja omistajiensa oma tilitoimisto. Tämä strategiamme ydinajatus kulminoituu Aallon sloganiin ”Tilitoimistoni.” Se on rohkea lausahdus, johon tiivistyy se peräänantamaton ylpeys ja tyytyväisyys, jota me kaikki haluamme kokea työnantajaamme, tilitoimistokumppaniamme ja omistamaamme yritystä kohtaan.

Olemme noin 400 henkeä työllistävä täyden palvelun taloushallinnon kumppani.

———————————————

Jakelu: