Valitse sivu

Miten taloushallinnon kumppani voi auttaa taloyhtiön remonttien rahoitusprosessissa?

17.04.2020 | Blogi

Taloyhtiön remontin rahoitusprosessi ja hankkeeseen liittyvä taloushallinto vaatii erityistäosaamista ja huolellisuutta. Kyse on paitsi mittavan kokonaisuuden, myös pienimpien yksityiskohtien hallinnasta.

Tällaiset korjaushankkeet ovat kustannuksiltaan usein todella mittavia. Valmisteluun ja toteuttamiseen on syytä kiinnittää erityistä huomiota jo alusta saakka, jotta ylimääräisiltä selvitystöiltä vältytään, vaadituista ilmoituksista saadaan huolehdittua ajallaan ja hanke pystytään viemään hanke sujuvasti päätökseen saakka.

Taloyhtiän remonttihankkeen rahoittamista ja kassavirtaa on mietittävä tarkkaan jo aivan projektin alkuvaiheessa. Myös hankkeeseen liittyvät laskut on tärkeää pitää koko ajan erillään taloyhtiön muista laskuista.

On muistettava myös huolehtia säännöllisestä raportoinnista ja kuukausittaisista ilmoituksista Verohallinnolle. Jos osakkailla on mahdollisuus valita osuutensa rahoitustapa, on laadittava lisäksi hankeosuuslaskelma. Myös hankerahoitus- ja lainaosuuslaskelmien hoitaminen vaativat tarkkuutta.

Kirjoitimmekin taloyhtiöiden avuksi oppaan, mitä taloyhtiön remontin rahoitusprosessissa ja siihen tarvittavassa hankelaskennassa on otettava huomioon ja kuinka asiantunteva taloushallinnon kumppani voi auttaa koko prosessissa.

Oppaan onnistuneeseen taloyhtiön remontin hankelaskentaan pääset lataamaan täältä

Kiitos kuvasta HelloquenceUnsplash

Haluatko perehtyä aiheeseen tarkemmin?

Tutustu isännöitsijöille ja taloythtiöille kirjoitettuun oppaaseemme

Lataa opas onnistuneeseen hankelaskentaan tai ota yhteyttä taloyhtiöiden taloushallintoon erikoistuneeseen asiantuntijatiimiimme!

Opas tilitoimistokumppanin valintaan